F-MOBILE garantie

Altijd 1 jaar garantie*
Op nieuwe toestellen geniet u standaard van 2 jaar garantie onder het consumentenrecht. (voor zakelijke klanten is dit bij Apple beperkt tot 1 jaar garantie)

F-MOBILE staat voor een uitstekende service. Zo krijg je altijd 1 jaar garantie bij jouw aankoop. Dankzij de F-MOBILE-inspectie is jouw F-MOBILE toestel altijd van dé allerhoogste kwaliteit. Als in-house reparatiespecialist weet F-MOBILE precies waar op gelet moet worden. Eventuele defecten die gevonden worden, worden direct verholpen. Ook krijgt het toestel een software-update en wordt de batterij gecontroleerd (en, indien nodig, vervangen). Bij F-MOBILE heb je hierdoor altijd de zekerheid dat jouw F-MOBILE toestel technisch 100% in orde is.

F-MOBILE verkoopt veel, maar wat we niet verkopen zijn ondeugdelijke toestellen. Mocht jouw F-MOBILE toestel toch onverhoopt defect blijken, dan kun je er zeker van zijn dat F-MOBILE dit voor je oplost. Op jouw aankoop krijg je altijd minimaal 1 jaar garantie.

De garantie verloopt direct via F-MOBILE en niet bij een externe partij. Laat je jouw toestel bij een andere partij repareren, dan vervalt de garantie. Mocht je toch schade hebben door eigen toedoen, kan F-MOBILE dit tegen scherpe tarieven voor je repareren.

Om voor de garantie in aanmerking te komen, moet F-MOBILE het toestel fysiek kunnen onderzoeken. Je dient dus met het toestel langs te komen bij een F-MOBILE servicepunt of stuur het toestel naar ons op. Verzendkosten vanuit een ander land dan Nederland en België zijn voor eigen rekening. Reparatie of diagnose door derden in het land van verblijf is geen grond voor garantie.

* Onder onze garantie vallen niet de volgende punten:

  •  Beschadigingen die door val-, druk-, stoot-, gebruik- of vochtschade* ontstaan zijn. Of dit het geval is, wordt altijd door de medewerkers van F-MOBILE beoordeeld.
    •  Schade die is veroorzaakt door kortsluiting van buitenaf. Voorbeelden hiervan zijn blikseminslag of het gebruik van een verkeerde adapter.
    •  Een smartphone die vol stof zit. Dit kan namelijk ook defecten veroorzaken.
    •  Is de telefoon door een derde partij geopend, dan vervalt de garantie ook.
    •  Wanneer er niet-originele onderdelen in het toestel aanwezig zijn.

! Voordat de F-MOBILE toestellen in de verkoop gaan, worden zij op al deze bovenstaande punten gecontroleerd. Een F-MOBILE toestel is dan ook technisch 100% in orde. Je hoeft dus niet bang te zijn dat jouw aankoop een van de eerder genoemde problemen heeft. 

 

Op de batterij krijg je 6 maanden garantie. 

Gebruik-, druk- val- of stootschade.
Dit type schade kan op meerdere manier ontstaan. Veelvoorkomende oorzaken zijn veelvuldig gebruik of het stoten/laten vallen van de telefoon. Met als resultaat dat het toestel niet meer naar behoren functioneert. Ook wanneer er een sterke druk op de telefoon wordt uitgeoefend, kan schade ontstaan. Denk hierbij aan het gaan zitten op het toestel. Ook het dragen van een te strakke broek kan je telefoon beschadigen. Je smartphone kan hierdoor krom trekken. Al deze vormen van schade hoeven niet per se aan de buitenkant te zien te zijn. Soms veroorzaakt dit dat een aantal functies niet meer (goed) werken zonder dat er een beschadiging zichtbaar is.

 

Water- of vochtschade:
Water- of vochtschade kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende hiervan is het in contact komen met water of een andere vloeistof. Maar ook een andere oorzaak kan ten grondslag liggen aan deze vorm van schade. Gebruik je je smartphone in een vochtige ruimte, dan kan er schade optreden. Voorbeelden hiervan zijn telefoongebruik in de badkamer of wanneer het mistig is. Daarnaast kunnen zweet, klamme handen of grote verschillen in temperatuur ervoor zorgen dat je telefoon niet meer naar behoren functioneert.